FRA LEDER TIL HOLDKAMMERAT

Dine ledere i detailbranchen forstår din rejse, fordi de har været igennem den samme udvikling, og derfor kender til de udfordringer og muligheder, du møder. Det skaber et stærkere bånd mellem leder og medarbejder, fordi de kan relatere til din situation. 

Samtidig kan de dele deres egne erfaringer og vejlede dig på en måde, der føles relevant og nærværende. Det giver en dynamisk og inkluderende arbejdsplads, hvor du føler dig set og forstået.

Computer med farve baggrund

mode

beauty

indretning

dagligvarer

sport

håndværk

isenkram

mode

beauty

indretning

dagligvarer

sport

håndværk

isenkram

mode

beauty

indretning

dagligvarer

sport

håndværk

isenkram

mode

beauty

indretning

dagligvarer

sport

håndværk

isenkram

mode

beauty

indretning

dagligvarer

sport

håndværk

isenkram

mode

beauty

indretning

dagligvarer

sport

håndværk

isenkram

mode

beauty

indretning

dagligvarer

sport

håndværk

isenkram

mode

beauty

indretning

dagligvarer

sport

håndværk

isenkram

Rectangle 10

UDVIKLING

UDVIKLING

MØD DINE LEDERE

LINUS 

Linus er et levende bevis på, hvad engagement og nysgerrighed kan føre til. På bare få år har han arbejdet sig fra juleassistance til Sales and Service Manager i Magasin.

“Jeg startede som juleassistance for fem år siden – og har siden taget en elevuddannelse her.”

Han fortæller, at det aldrig var planen at blive, men noget ved Magasin og miljøet fangede ham. Han blev hurtigt bidt af det – både kunderne, kollegerne og udviklingsmulighederne.

“Jeg elsker at tage ansvar, og det driver mig at udvikle mig fagligt og personligt.”

For Linus er ledelse ikke kun opgaver og resultater, men også motivation og fællesskab. Han ser det som en mulighed for at skabe noget meningsfuldt – sammen med andre.

 

KAROLINE

Karoline er en ildsjæl med hjertet solidt plantet i lokalsamfundet. Som købmand i Asp driver hun ikke bare en butik – hun driver et lokalt samlingspunkt.

“Jeg glæder mig altid til at komme på arbejde. Det er ikke bare et job – det er mit sted.”

Hun blev klædt godt på gennem en målrettet uddannelse, hvor både teori og praksis gik hånd i hånd. På skolen blev hun mødt af engagerede undervisere og værdifuld sparring.

“Man skal være glad for tal, men også kunne lide mennesker. Det er det, detailhandel handler om.”

Karoline trives i hverdagen med kunderne og i rollen som den, der får det hele til at gå op i en højere enhed.

JESPER

Jesper er et kendt ansigt i den danske detailverden – ikke fordi han råber højt, men fordi han har taget rejsen hele vejen fra gulvet til toppen. I dag er han CEO for Power Danmark.

“Jeg tog den klassiske vej: ni års skolegang og derefter købmandsuddannelsen – og så har jeg egentlig bare ikke forladt branchen siden.”

Jesper tror på at drive forretning gennem tillid, energi og klare mål. Han har stadig begge ben plantet i virkeligheden og mener, at ægte lederskab begynder med forståelse for medarbejdernes hverdag.

“Man vokser som leder ved at få ansvar og bruge det rigtigt – og det skal man give videre.”

ABDULLAH

Selvom Abdullah ikke er teknologinørd, står han i spidsen for et Power-varehus med masser af elektronik. Hans styrke ligger i at skabe stærke teams og i at brænde for det, han gør.

“Man behøver ikke elske elektronik – men man skal elske at gøre en forskel.”

Han beskriver detail som en branche med mange muligheder, hvor interesse og menneskelig kontakt er vigtigere end produktkendskab i starten.

“Det handler om at være der for kunderne og kollegerne – så kommer fagligheden med tiden.”

LYKKE

Lykke er et strålende eksempel på, hvad en stærk elevuddannelse og passion for mennesker kan føre til. I dag leder hun belysningsafdelingen i IKEA Gentofte.

“Jeg blev færdig som elev sidste år – og nu står jeg med ansvar for både mennesker og varer.”

Hun fremhæver empati, tålmodighed og struktureret arbejde som vigtige egenskaber i detailbranchen.

“Det handler ikke kun om at sælge – men om at skabe relationer og hjælpe folk i mål.”

Lykke elsker at arbejde i et team, hvor der er plads til udvikling, humor og hverdagssejre.

KIM

Når man træder ind i Matas, bliver man mødt af en leder, der kender butikken helt indefra – faktisk bogstaveligt talt. Kim er nemlig vokset op med duften af cremer og kunder i butikken, da hans forældre ejede en Matas.

"I princippet er jeg næsten født og opvokset i baglokalet til en Matasbutik," fortæller Kim med et smil.

I dag – næsten 30 år senere – står han i spidsen for sin egen butik. Passionen for detail og udvikling driver ham stadig hver eneste dag. For Kim handler lederskab ikke kun om salg og drift – men om mennesker.

"Det jeg drømmer om, er at videreudvikle både mig selv og i høj grad personalet. For hvis de lykkes, så lykkes jeg også."

Kim er drevet af engagement, fællesskab og en dyb forståelse for, hvad Matas betyder – både for kunderne og for dem, der arbejder i butikken. Og udviklingen i branchen? Den ser han kun som en gave:

"Branchen er hele tiden under udvikling – det holder det hele spændende."

Detail Portraetter 0747

mød kim

Detail Portraetter 1175

mød linus

Detail Portraetter 1628

mød karoline

Detail Portraetter 3536

mød abdullah

Close Up Of Woman Hand Choosing Thrift Young And D 2021 10 21 03 46 31 Utc Min

SE MERE PÅ TIKTOK

Følg med på kanalen, hvor vi giver dig et indblik i vores hverdag. Vi deler ud af vores oplevelser på uddannelsen, det sociale og vores karriere i detail.

Besøg os på TikTok

Iphone 13 Pro Mockup Right View